JAK DZIAŁA SYSTEM START-STOP?
Ponad 95 procent wszystkich nowych samochodów jest wyposażonych w system start-stop.
System start-stop oszczędza paliwo przy każdym czerwonym świetle, chroni portfel i jest przyjazny dla środowiska.
Wyjaśniamy, JAK to działa i dlaczego wybór akumulatora ma tak duże znaczenie.
System start/stop jest przyjazny dla środowiska naturalnego.
Celem przemysłu motoryzacyjnego jest dalsze ograniczenie zużycia paliwa, a tym samym emisji. Od 2020 r. celem UE jest ograniczenie wartości emisji do 95 g CO2 na kilometr. W rezultacie większość pojazdów produkowanych w Europie będzie wyposażona w automatyczny system start-stop lub alternatywne układy napędowe. Już dziś ponad 70 procent wszystkich nowych pojazdów jest wyposażonych w funkcję start-stop, aby spełnić wymogi dotyczące oszczędności paliwa.
Producenci pojazdów stosują nowe technologicznie akumulatory do zasilania sieci pokładowej, aby:
- Umożliwić optymalne wykorzystanie rekuperacji energii hamowania (rekuperacji) JAKo prądu ładowania do doładowania akumulatora.
- Zapewnić optymalny tryb pracy przy niższych stanach naładowania (stan naładowania SOC na około 70%).
- Zagwarantować dłuższe i silniejsze obciążenie cykliczne przy zatrzymaniu silnika, gdy alternator nie ładuje.
Działanie systemu start-stop
System start-stop automatycznie wyłącza silnik podczas zatrzymania (na przykład na czerwonym świetle), a następnie zapala ponownie silnik po zwolnieniu sprzęgła lub hamulca. W rezultacie system start-stop zmniejsza zużycie paliwa - szczególnie w ruchu miejskim. Ze względu na aspekt środowiskowy i lepszą ekonomikę system start-stop szybko rozpowszechnia się we wszystkich klasach pojazdów.
Potencjalne oszczędności: W zależności od sytuacji na drodze, szczególnie w ruchu samochodowym w mieście, zużycie paliwa spada o co najmniej 0,8 l na 100 km! Dzięki systemowi start-stop można zmniejszyć poziom emisji CO2 do 8%.
Warunek podstawowy -
bardzo mocny akumulator do pojazdów z systemem start/stop o wysokiej odporności na obciążenia cykliczne!
Systemy start-stop stanowią większe wyzwanie dla akumulatorów samochodowych. Wymagane jest więcej mocy, a także wyższa odporność na obciążenia cykliczne. Podczas fazy zatrzymania akumulator musi zapewniać zasilanie dla dodatkowej liczby rozruchów silnika i zainstalowanych w samochodzie odbiorników elektrycznych.
- Technologia AGM została specjalnie opracowana z myślą o pojazdach o najwyższym zapotrzebowaniu na energię wyposażonych w system start/stop i rekuperację energii hamowania.
- Technologia EFB jest stosowana w pojazdach o wysokich wymaganiach energetycznych i prostszych układach start-stop.